24 årig vildhäst

Igår longerades Figge då han behöver springa av sig sina värsta bockningar ibland, han tycker ju att det är så roligt så why not, Hade longerat en stund då fick han feeling och drog ett gäng repor med bocksprång och försökte dra iväg på linan. Bytte galopp och gick gärna i förvänd, vänster galopp i höger varv känns rätt jobbigt kan jag tycka framförallt på volt, men nej de gick fin för honom! 
Knäppis häst kan man säga. 
I såna lägen är jag glad att jag inte sitter uppe på för då hade jag troligtvis inte suttit kvar. 
Men man måste ju få springa av sig med, man kan inte bara springa fint. 
 
Trixi joggades på åkern och avslutade med att testa min natur bana som jag försöker bygga, ska fortsätta lite idag i en annan del av skogen. 
 
Sen idag funderar jag på cavaletti övningar och sedan hoppning imorgon. 
 
Men här kommer bild på Figge min 24 åriga vildhäst :) 
 
 
0 kommentarer