Tömkörning x2

Idag fick hästarna gå varsitt tömkörningspass och den stora guldstjärnan går till Figge. Han är så fantastisk att tömköra. En häst som visar sån glädje till tömkörning har jag aldrig stött på. Vi hade visst våra duster då han va ju tvungen att visa upp sig när jag grannen gick förbi med hennes hästar, men när han väl slappnade av så jobbade han på väldigt fint. Avslutade hans tur med avskrittning på åkern. 
 
Trixi är ju lite av ett mysterium att tömköra, hon ska gärna protestera lite genom att snurra in sig i tömmarna och låtsas som hon inte alls förstår vad jag menar genom att be henne gå framåt. När man väl fått till henne att gå framåt då studsar hon gärna, drar lite piaff och passage och stegrar oxå gärna ett par ggr bara för att hon kan. Men när hon fått gjort det och man tar in henne på volt så jobbar hon på bra. 
 
Jag hade även min personliga hjälpreda med när jag jobbade båda hästarna. 
 
 
0 kommentarer