Sommar,sol och ett dopp i vättern

Synd att klaga på vädret dom senaste veckorna, men när termometern visar 30 grader så börjar man ju undra om Sverige inte har förvandlats till Cuba.. 
Men idag när jag vaknade var det bara 10 grader, nästan så att jag frös. ;) 
 
Hästarna är 2 kontraster av varandra. Trixi som enbart går på hösilage och hö är inte så tjock, Figge han går på ett mindre bete men kanske skulle behöva gräsfritt och bantning. 
Figge ska nu den kommande veckan börja gå galopp programmet för att få upp konditionen och blir  vi av med lite mage är det ett plus i kanten. 
Vill ju gärna att han ska kunna gå på bete men han kommer aldrig att klara mina beteshagar själv. 
Så om ni vet någon som söker bete, Jag har! 
 
Trixi joggar på som vanligt, hon har musklat på halsen en hel del och nu är det bara ryggen kvar. 
 
Vi har bokat in en massage den 27 juni för båda hästarna, känner att de skulle behöva det! 
Idag ska hästarna longeras, paddocken ska vattnas och harvas. Sen börjar jag jobba 15.30. och kör jobb på Annero 3 dagar framåt. 
 
bilder från senaste tiden! 
 
 
1 kommentar
emma

vilken fin utsikt över fältet

Svar: Ja den är fantastiskt fin! :)
trixiotess.blogg.se