Here we go!

Då har jag börjat att organisera lite grann. Har för min egen del skrivit några to do list, mest för min egen skull och för att saker ska bli gjorda. 
Man kan väl säga att jag fick ett "wake up call" härom veckan. Men till mitt försvar så har den senaste tiden varit lite mycket men nu börjar det kännas bättre igen. 
 
Igår skrev jag som sagt mina to do listor, vad som gäller, nu ska det bara in på rutin och följas också. 
 
Planen för dagen är att korta av Figges hage lite så att gräset kan börja växa på sina ställen. Ska oxå mocka hagarna men de kör jag med lövuppsamlare, bästa hagmockaren någonsin. 
Figge ska longeras på åkern med longeringshjälpen och Trixi ska intervalltränas också på åkern. 
 
Hästarna har även fått veckoscheman, med stor variation på träning. Figge behöver komma igång och få bort sin sommar mage. Plus att jag tror på en stabilare träning. Och för min egen del så har jag en ridfri dag i veckan. Även om hästarna motioneras, deras scheman är varvade med promenader,dressyr,hoppning och longering/tömkörning. 
Figge ska köra galopp programmet 1 gång i veckan. Får vi se på om det blir ett bra resultat! 
 
 
 
Bilder från häromdagen
0 kommentarer