Då var midsommar slut!

Och lika glad är jag för det! Midsommar har faktiskt varit lugnt, själva midsommarafton var jag så trött efter 5 dagar i sträck på Annero. Det sliter mer än man tror så jag däckade faktiskt rätt tidigt i fredags men jag vaknade ju upp pigg och glad och utan huvudvärk i lördags, synd att klaga på den! 
Igår var det ju denna årliga fest i parken som jag alltid gått på innan men kände inte för det så spenderade kvällen med dom 2 jag gillar bäst. 
 
Figge fick ett jogging pass, han skötte sig riktigt bra för att ha stått ganska länge. Blev bara ett enklare skritt trav och galopp rakt fram. 
 
Trixi reds på hacket för vi behöver variation från bett i bland. Joggade även henne lättare vilket ger resultat när man inte får springa hela tiden. 
Även om hon är som en tickande bomb och har energi upp över öronen så är hon rätt fn stundtals. 
 
Dags att dra ner på energy oil och proteiner då hon börjar se spöken. Jag gillar att hon är pigg och framåt, hellre det än tvärt om. Men någon måtta kanske? 
 
Idag ska jag försöka få dit en slang i ute toalettens dusch så jag kan duscha hästarna i ljummet vatten. Figge behöver ju badas i sitt schampoo ett par ggr i månaden. Och har upplevt att Trixi har börjat klia sig lite med så hon får också bada i detta och hon smörjs med enbart Nylanders hästkräm medans figge har sitt utblandat med BB-kräm. 
 
Men först lite frukost och kaffe sen tar jag röjsågen på en promenad. :) 
 
Bilder på Figge och mig från igår. 
 
 
 
Igår var det något galet vad flugor det var och de satt i ögonen på mina stackars hästar så Figge fick sin flyway plus täcket annars hade det verkligen inte fungerat. 
0 kommentarer