Torsdagsritt och vilofredag

Igår startade jag dagen med att hästarna fick äta inne och när de ätit upp fick Figge gå ut o Trixi bli kvar inne så jag kunde rida henne på morgonkvisten. 
Jag hade inte planerat att egentligen rida så långt utanför vår hemma-skog så att säga men det kände så bra så vi vidgade våra vyer och red bort till Stigby skolan och sedan hem igen. Det var mycket luft under fötterna och hon kändes super härlig för första gången på länge. Vi provade även att galoppera vilket gick fint och bromsen fungerade. Är så stolt över både mig själv och min häst. 
Figaro reds inte igår utan han fick gå en promenad för hand för att mest vila från ryttare lite. 
 
Idag är det Fredag och ett riktigt skit väder så då får de  vila och det gör de inte så mycket, kan behövas det oxå. 
 
Nu längtar jag till minusgrader så jag kan stänga paddocken helt och hålla mig på fältet nedanför oss så kommer vi åter till paddocken när det är vår och den har torkat upp lite. Blir det riktigt hårt i marken så jag kan använda fältet fullt ut så blir det att köra ner bommar och hinderstöd så kan jag hoppa där med och ta ut svängarna lite då de är betydligt mycket större yta. 
 
Jag själv ska faktiskt inte göra så mycket mer idag känner mig inte helt på topp heller så blir att chilla i soffan innan jobbet 16-20 och ladda upp för jobb helg. 
Imorgon däremot så kommer det en person hit och ska göra en sak så det ska bli super spännande och jag är taggad som tusan. :) 
 
Öronbilder på världens bästa Trixi från uteritten! 
 
 
0 kommentarer