Gårdagens hoppning

Igår var det hoppning på Trixis schema. Vi avancerade upp oss till en mindre bana med 2 små kryss samt ena långsidan med cavaletti varav mitten bommarna var upphöjda. Andra långsidan hade jag ett litet räcke på. 
Värmde upp precis som jag alltid gör med att flytta undan för skänkeln samt att hon ska lyssna på mig med gas och broms. Hon gör det oftast men kan bli lite laddad när det gäller hoppning. 
Vi klarade av banan bra och jag blev lite tuffare på slutet så höjde upp räcket ett hål, det gick bra även om jag darrade som asplöv och blundade över hindret, men trixi fixade det åt mig, hon är min räddare i nöden! 
Nu får jag nog stanna på den höjden tills jag känner att jag är trygg med det. 60 cm blev det iaf :) 
 
Idag har det blåst storm hela dagen och hästarna fick vilo dag då jag kom hem och det var 17 grader i huset så prioriterade jag om lite :) 
Imorgon ska Figaro skrittas och Trixi ska joggas :) 
 
Nu ska jag sova och sedan upp och jobba imorgon, så god natt! 
 
 
0 kommentarer