Enda dagen ledig

Denna veckan har jag en hel dag ledig, det känns som att den kom välbehövligt. Det är tugnt att jobba 6 dagar i veckan åtminstone med de jobbet jag har, även om det inte är så kroppsligt alltid så är det ganska psykiskt påfrestande ibland. Alla behöver en ledig dag med andra ord. 
 
Och vad ska jag göra på min lediga dag då? Jo faktiskt så blir det en lugn förmiddag med inte allt för stora måsten. Efter det ska Figge skrittas ut i skogen. Trixi har jag inte riktigt bestämt vad hon ska få hitta på. Hon kändes inte på topp igår så antingen får hon tömköras, skrittas uppsuttet eller att vi går en promenad runt Stigby eller något. Vi får se helt enkelt vad jag hittar på. 
Allt läder ska även smörjas och stallet ska fixas från spindelväv och smuts. Borde bli duktigare på att smörja och faktiskt smörja av det efter varje pass men det är inget man gör så. Det går alltid att säga att man ska göra det men gör man det? Nope! 
 
I övrigt så blir det nog rätt lugnt. Men nu ska jag dricka lite kaffe och sen släppa ut hästarna :) Njuta av min lediga dag! 
0 kommentarer