Playday!

Igår hade jag och Figge lite playday genom att vi testade oss fram lite dels för att se vad han kan och se hur mycket man själv kan och hänga med i. Ja visst jag kan ju erkänna att jag har jordens värsta träningsvärk idag och jag har muskler jag knappt visste om att dom existerade. ;) 
 
Vi började passet som vanligt med 8-volter för att få igenom honom i sidorna. Vänster var något stelare än höger men lite arbete så kom han genom det med, för att inte sitta och nöta på det så länge så travade jag och lite samma övning där fast på större yta, han släppte efter riktigt fint och då brukar jag ge dom en paus för att återhämta och få vila musklerna lite. 
Det handlar oftast om några minuter innan det är dags för galoppen och där är det mestadels rakt spår för att komma igång, och mycket övergångar för att de ska bli lite alerta. 
 
När vi var uppvärmda så började jag med att flytta undan åt båda hållen i skritt ett par ggr innan jag över går till trav där jag började långsidan med öppna och sedan 15 meters volt vid B respektive E och ut i sluta fram till kortsidan. Samma sak i båda varven och han gjorde det riktigt bra. Testade även på den förvända galoppen vilket jag vet att han kan och är rätt duktig på, vänster varvet var lättare där än höger där var det lite tungt men han gjorde det fantastikst bra och jag är imponerad över både honom och mig själv. Jobbigt som attan var det men bra träning helt klart. :) 
 
För att sammanfatta passet så är jag riktigt nöjd. Figge skötte sig exemplariskt :) 
Han blev lite glad i galoppen på slutet och tyckte att han kunde lika väl tappa av mig med en liten bakutspark... :P 
Duktig Ponny ändå, man får vara glad och skutta lite extra om man vill ibland så länge jag sitter kvar så. 
 
 
0 kommentarer