Dagarna blir ju inte kortare direkt

Dagen har varit lika körig som igår, fast idag på jobbet. Resulterade i att jag låg 45 min efter, det hjälper inte om man stressar som attan man hinner inte i fatt ändå dessvärre. Men men nu är det fredagskväll och ledig helg det ska njutas. 
Nog tjötat om arbete, man kan ju inte jobba jämt. När jag kom hem var det meningen att jag skulle iväg och hämta 4hjuling men blev inte så utan istället körde jag igång med stallet direkt. Var ut 15.00 ca och har fixat stall och rensat upp i sadelkammaren lite, det såg ut som en bomb slått ner. 
 
Figaro fick tömköras lite hårdare idag, mycket ställa böja, små volter och han jobbade på riktigt bra och avslappnat. Avslutade med skritt runda på vägen och en bit ut på en åker för han tyckte att vi skulle vända hemåt, så blev lite sidvärts och glada skutt. Men skötte sig igen när vi vände hemåt efter ett tag. 
Han har dessutom fått boots nu som han har i hagen runt om för att han inte ska trampa av sig skorna. Men jag hörde så fort jag fick på boots även i ridningen att han verkligen behövde det bak då han stryker extremt. 
Jag är egentligen inget fan av skydd i hagen men detta verkar ju funka så då kanske skorna får sitta på ett par dagar extra. 
 
Trixi har vilodag idag och ska imorgon tömköras :) 
 
 
 
Ska pinna ut och ta in pållarna strax sedan blir det fredagsmys och tidig kväll i säng för imorgon blir det stan. 
 
Ha en fin kväll :) 
0 kommentarer