Nu kör vi!

Igår så var det en dag med galet friska vindar kan man säga, stormade in från sydväst vilket betyder att det tar i rätt bra här. Stod i stallet och tittade ut över sjön när jag gjorde ordning Figge så tänkte att jag tar mina regnchaps ifall att de kommer regn. Tur jag gjorde det för regn kom det och det var inte så lite heller. Så till er som inte har ridhus och ska rida när det regnar kan jag varmt rekomendera dessa, de står emot både regnet och vinden och kände mig varm och inte så där isande kall man kan bli. 
Figge skötte sig bra trots storm så att säga, han kan ju vara lite fjantig när de blåser lite i granarna... 
 
Trixi fick oxå komma ut igår och roa sig lite. Vi började med att gå skogsrundan och lämnade en skrikande Figge själv, det kan han behöva vänja sig vid. Hon brydde sig inte om att vi gick ifrån honom, snarare överlycklig när vi kom ut i skogen. 
Släppte henne i paddocken och tränade lite Tricks, backa genom att jag petar på rumpan och säger kom back så backar hon förbi mig till godisen, så himla duktig. Dock när vi ska göra saker hon inte förstår så tar hon till tass och andra tass och tycker att hon är jätte duktig. 
 
Idag ska hon få tömköras i skritt för lösgörande arbete och börja aktivera sig. 
 
Figaro ska nog få komma ut på åkern och konditiontränas. 
 
Jag funderar på att klippa honom lite, när brukar man börja klippa hästarna? 
 
 
0 kommentarer