Det går bra nu

Sådant oflyt som jag har haft sedan typ maj så borde det inte finnas mer oflyt i mitt liv... 
Nu är de som så här att Figge har kommit på att han är nog hingst iaf och är o klättrar på Trixi igen, kul.. vilket har resulterat i att Trixi har tappat en baksko och jag vet att han har trampat av den då hon har sår på båda ballarna bak. Så det blir väl boots bak på Trixi med de närmaste dagarna. 
Har faktiskt beställt oestress igen då det fungerade väldigt bra. Dock dyrt som attan men kan det hjälpa så är det ju värt det och det kanske faktiskt räcker att ge varannan dag. 
 
I vilket fall som helst så har vi trimmat lite idag igen, jag och Figge. Lite samma övningar som på träningen men lite andra vägar och både skritt och trav. 
Avrundade passet med enkla byten men han har tränat mycket på förvänd galopp och han blir lite taggad och riktigt tar i och skjuter på bakifrån när man vill sakta av men roligt hade vi :) 
 
Avslutade med att skritta av ute på åkern utanför mig och det är ett steg att bara knalla ifrån gården. 
 
Trixi fick en mysdag med sårfix och massa gos. Hon får inatt och hädanefter sova med Back on track ryggvärmaren. kan hon behöva nu. 
 
Och Figg fick på sina nya stallbandage dock ska de vänjas in de första 3 dagarna så ska knalla ut vid halv 10 och ta av dom :) 
 
Imorgon ska jag testa att rida hela passet på åkern så får vi se vad figge säger om det... men här kommer ett par figaro öron. 
 
 
0 kommentarer