Wow effekten!

Nu har jag snart ägt Trixi i 4 år, under dessa 4 år har det varit lite bergodalbana kan man säga. 
Ibland har jag undrat vad jag har gett mig in på för att hon har varit så himla dryg och bråkig att ha och göra med. I våras fick hon fång och ett tag där kändes det rent ut sagt förjävligt, hon mådde dåligt av att stå i sin utebox och jag mådde dåligt att se henne må dåligt. Bättre blev det med tiden och jag satte igång henne sedan fick hon kolik i höstas och de tog ju ett tag innan det blev helt bra, hon kändes hängig länge. 
 
Men nu verkar vi vara på banan igen och hon känns bättre än någonsin. Hon har en stabil foderstat och äter bra, motioneras på ett eller annat sätt dagligen. Hon är inte heller så tjock men saknar givetvis muskler men som vi är på G att jobba upp igen och vi har fått någon "ny" kontakt eller hur man ska förklara det. Hon känns helt förändrat! 
 
Tidigare har jag inte kommit från gården för uteritter, i paddocken har hon mest surat för skänkeln och sparkat eller stått på bakbenen. 
Idag känns det som en positiv och glad häst som det går att göra det mesta med. 
 
Med det här vill jag bara säga att det är helt jävla underbart!! Vi får hoppas att det fortsätter så :) 
 
 
 
Man kan inte säga annat än att hon är världens bästa trixi :) Nu håller vi tummarna att vi inte insjuknar mer och så hoppas vi på massor med snö så vi kan plocka av munkorgen! 
0 kommentarer