Senaste nytt!

Nu har det gått ett par dagar igen och bloggen blir lite stilla. 
 
Men vi börjar från förrgår när jag och Trixi tog oss en dag bara bara uteritt, vi hade inte en endaste liten paddock i sikte. Satt upp vid stallet och hon knatade gladligen iväg till skogen, det har lixom inte hänt innan. Hon brukar alltid krångla och backa försöka vända eller stå på bakbenen så jag har gett upp hoppet lite om ensamna uteritter på henne.  Och vips så gick det lixom, det är ju fantastiskt. 
Tanken är ju att man ska kunna rida ut den skogsrundan åtminstone som fram skrittning eller avskrittning. 
Men vi tog oss genom långa rundan i skogen, mellan landade lite på åker för trav och galopp och avslutade med att skritta ner till sjön, där var hon lite tveksam dock och tyckte att vi skulle gå hem men inga konstigheter att övertala henne. Men ner vid sjön var det ett litet dike som jag tyckte vi skulle gå över, vatten var det i de med men den gubben gick inte så sket faktiskt i det och gick hem. Men jag satt kvar hela tiden och inga tendenser till att hoppa av. 
 
Figaro fick den dagen jobbar bommar och mindre hinder vilket var uppskattat då han jublade lite när vi började hoppa. Han jobbade på fint dock gillar han visst längdhoppning och där skjuter han mig typ ur sadeln. 
Kul att se att mina gubbe blir glad. 
 
Nu har dessutom bajspatrullen sprutat grispink på åkrarna så nu  är hösten över för vi vill inte lukta mer pink än vad vi gör. 
Tror grannen har kvar sina åkrar än på baksidan av gården får rejsa där. 
 
Idag ska vi iväg på spökfest så båda hästarna ska ridas innan kl 12.00 om jag ska hinna duscha med :) 
 
Bilder på Trixi! 
 
 
0 kommentarer