Nu händer det!

Igår var en dag med ganska mycket faktiskt, mer än vad jag trodde. 
 
Det är ju ett evigt pysslande i den där paddocken iaf var vår snälla granne här och hjälpte till. Skalade av det översta lagret sand då det har varit alldeles för tungt att rida i och det sliter på hästarna. Idag ska det harvas och harvas och sen ska ja fortsätta harva. Nu hoppar vi på att det hjälper lite iaf. Svårt att få något riktigt bra när det inte var bra från början. 
Men vi hoppas på att detta hjälper och gör det inte det så har jag ju rätt mycket sand att kunna lägga på :) 
 
Igår var även Gunnar här och vaccinerade och kastrerade djur. Skönt att ha det gjort. Han passade även på att spola ur tårkanalerna på Girl. Vilket var välbehövligt. :) Hoppas att det slutar rinna lite nu iaf :) 
Adolf och Simba blev kastrerade och idag får vi se hur de mår :) 
 
Körde sedan ner honom till båten och sen hem till mitt växthus där jag har satt 2 tomatplantor och zuccini så får vi se om det blir något :) 
 
Nu frukost sedan frukost för hästar och katter. 
Tömma släp och mocka sommarhage igen och harva paddock och rida Bo :) 
Trixi har vila 2 dagar efter vaccinering. 
 
Tjohej! Ha en bra dag mina kära läsare :) 
0 kommentarer