Dressyrträning och finbesök!

Idag kom Madde igen och det var åter dags för dressyr träning. 
 
Trixi kändes bra redan när jag satt upp och började skritta fram henne, det gjort nog mycket att rida på fältet igår. 
Hon var postitiv till arbete även om hon kan bli lite motsträvig. Vi jobbade med att böja genom henne och få en mjuk och följsam. Ett extra plus för vänstersidan som hon faktiskt var riktigt mjuk i och fin i. 
Vi tränade även lite skänkelvikningar på diagonalen, lättare för höger än vänster men det är bara att öva på. 
Även galoppen var trevlig och om jag ska säga så är jag väldigt nöjd med min fina häst som jobbar på bra. Nu ser vi fram emot nästa träning som är om 2 veckor :) 
 
Fick även finbesök idag av Bosses ägare. Kul när man får höra att han verkar ha det bra. :) 
tror faktiskt inte att han klagar heller på livet. Dock är han ganska hungrig typ hela tiden och tycker väl att han får för lite mat :) 
 
Nu blir det tacos och chill innan jag somnar! 
Blev dock ingen bild då hästen var hel trött efteråt och matte med... 
0 kommentarer