Det blev en lång dag.. :)

Igår var det en lång dag verkligen. Hade lånat släp av Sofie så jag och A åkte upp till östergötland närmare bestämt Söderköping, första gången jag kör med transport och så lång sträcka. Det gick bra hela vägen både med last och utan. En hejare på det där har jag blivit. Var upp till Mormor och morfar och hämtade plank och reglar, god mat och en trevlig dag. 
Var även förbi willys,dollarstore och köpte lite nödvändigheter plus jemofix där jag införskaffade hänglås till Sadelkammare och diverse fler ställen. 
Behövs nu när det är lite folk i rörelse och jag vill inte bli av med sadlar eller något annat heller för den delen. 
När vi sedan var klara där åkte vi vidare för att jag skulle kika på en häst. En halvblodskorsning, super söt och snäll. Provred och det är alltid svårt att provrida men han gick ok stundtals. Det kändes bra iaf :) 
Mer om det kommer i ett annat inlägg eller när och om han kommer hem hit. 
 
Var hemma strax efter 22 men det betyder ju inte att man är klar och redo för kväll utan då ska hästarna ses över och det ska fixas, stupade i säng lite efter 23 iaf så det var ju skönt. Nu ska jag kika genom Horze lite då jag skulle behöva ett par nya ridbyxor. :) 
 
Sedan blir det att lasta ur transporten och lasta in badkar i transporten  och lämna tillbala den. 
 
Ikväll blir det jogg för båda hästarna. Bo behöver socialtid då han börjar bli översocial och gärna går in till mig typ i ladan som han gjorde igår morse. Söt häst! 
 
ha en bra dag... No Pics today ;) 
0 kommentarer