Det är det fina med långa ljusa dagar

Man hinner så mycket mer. 
 
Jag började dagen med att jobba mellan 7.00 och 15.00, det är en ganska lång dag med fullt ös från morgon till em... Kan väl erkänna att jag var rätt trött när jag kom hem och det blev en powernap innan det var dags att sätta fart med hästarna. 
 
Först ut var Bonux som fick NH tränas samt röra på fläsket  lite extra. Han var rätt bökig och tyckte att de var smidigast att gå rakt över mig. Men de får man inte göra, vi tränade även idag flytta rumpan och backa. 
När han kom ut på lite längre lina blev han väldigt kär i sina kompisar och tyckte att han skulle till dom så han försökte dra ifrån mig ett par ggr men se den gick inte. Vid slutet av passet så var han rätt trött i huvudet men såg nöjd ut och stod med huvudet nersänkt. 
Himla fint att se att det funkar fint det där, dags att börja ta tag i honom nu ordentligt. 
 
Trixi var dock lite upp i det blå idag och fick longeras hos med, Hon behövde nog busa av sig lite och sedan var hon lite ofokuserad på mig då de var väldigt stökigt runt ikring. Men massa bus och hon såg nöjd ut. :) 
 
Bilder på mina fina : 
 
 
0 kommentarer