Idag känns det bra!

Alltså denna helgen, vilket jobb. Jag var verkligen helt slut. Den känslan har jag faktiskt aldrig känt förut, att jag är så trött att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. 
Sovit som tusan natten till måndag och även natten till idag. 
Att plocka pinnar, lasta på kärran och ösa av på åkern det tar verkligen. Det ligger sådana mängder med högar i hagarna som jag helst vill få bort för att få en större yta gräs. Tror att det kommer att bli kanonfint när det är klart. 
Men vilket jobb, det är inte det lilla projektet heller. 
 
Igår var jag ju in till stan, skulle handla mat men även lite grejer jag själv behövde. Var in på skopunkten och hittade ett par streetskor med blingbling, så sjukt snygga och inte dyra heller. Kan vara bra då jag äger mest vinterstövlar och de vart varmt att gå i.
 
Åkte även till hööks ju där jag spanat länge på stövlarna med snörning men det var ju bara att bita i det sura äpplet och inse att dom var alldeles för korta. Dom slutade typ 10 cm från knävecket plus att dom sjunker ju ihop sen ändå.
Så då fick det bli JH collection skor och chaps. Det var inga fel på dom jag blev snarare positivt överaskad hur bekväma dom var. Mjuka och följsamma!
Och riktigt snygga. Det är ju nästan det viktigaste. Köpte även en skyffel i plast till stallet då det är smidigare och den betalade jag typ 10 kr för med detta fantastiska bonussystem dom har. 
Åkte vidare till ÖB,willys och lite annat innan jag åkte hem.
 
Väl hemma blev det harvning av paddocken och sedan vid halv 8 satt jag upp på Trixi. Skönt när man kan göra det så pass sent.
 
Blev inget super pass bara lite jogg och känna igenom henne, hon är sitt gamla vanliga sura stoiga jag. Pälsfällning, ja vad ska man säga. När hästen krullar ihop sig och går emot skänkeln, men det släpper ju efter tag så sen var hon riktigt fin och trevlig. Jobbade på bra! Avslutade passet med lång och låg för att få upp ryggen till max, wow steget kom stundtals!
Skönt att vara tillbaka igen och nya skorna och chapsen reds med oxå.
 
La även min Gold Medal padd under dressyrsadeln då den glipar baktill och ska bara få i ett ilägg till så är det helt perfekt!
Här kommer en suddig bild från en film =)
 
 
 
0 kommentarer