Long time :)

Nu var det ett tag sedan jag faktiskt uppdaterade här och skrev något om vad som händer och lite så, och ja det händer rätt mycket nu må jag säga. 
Men vi börjar med: 
 
Trixi står kvar i sin sjukhage än så länge nu har hon dessutom fått ström på ovansidan av staketet för hon hänger ut och försöker dra åt sig några grässtrån. Hon tycker ju inte livet i den där sjukhagen är på topp direkt, men vad kan man göra för att underlätta för henne mer än trickträna och mysa ordentligt. 
 
Bosse börjar bli vild och rastlös, han försöker leka med Girl som inte alls är leksugen utan snarare jätte brunstig. Det är lite delade meningar i den lilla flocken, men det splittras ju snart då Girl ska flytta. 
Det blir intressant och se hur det blir... 
Bosse stannar ju till hösten/sensommaren vilket är väldigt bra för att ha Trixi själv skulle aldrig gå.
Tror iofs att hon kommer bli helt knäpp av att Girl försvinner men finns nog inte så mycket jag kan göra åt det. 
Så vi får helt enkelt se hur det blir. Har erbjudit grannen och hennes hästar att beta av en av sommarhagarna, så kanske att de kommer, det får vi se oxå. 
 
Iövrigt så har jag börjat på mitt sommarschema vilket funkar bra och det är ganska chill med jobbet nu i Juni men Juli då går vi all in :) 
Så det blir lite klirr i kassan och man kan investeria i vissa saker. 
 
Nyaste tillskottet till min samling är oxå en Nikon D7000, hittade en på blocket för inte många pengar alls och dessutom hade jag fått tillbaka på skatten, så lägligt. ;) 
Har varit ut och övat lite med stativ och fjärrutlösare med och lyckades ganska bra, nu håller jag på att öva inför bröllopsfotografering snart :) 
Jag är sjukt nervös men det ska nog gå bra. 
 
Här kommer några bilder med nya kameran. 
 
 
0 kommentarer