Gårdagens aktiviteter!

Igår på min lediga dag så hade jag en rätt så effektiv dag. Jag började med fodring och utsläpp som vanligt. Som jag gör varje morgon, inga konstigheter! 
Sedan städade jag inne, vilket verkar behövas göras med jämna mellanrum. Tycker vi är inne så lite men ändå blir de så jädra skitigt. Ludde och Puffe är nog skitgrisarna! ;) 
Hästarnas träning: 
 
Figaro fick börja passet med skritten som vanligt, mycket ställa och böja på små och stora voltern. Flytta undan för skänkeln och sedan blev det galopp jobb för att mjuka upp kroppen innan vi övergick till traven, joggade mest lite lätt. Avslutade med skritt jobb igen! 
 
Trixi fick jobba lite på samma sätt i början av passet men vi tränade på enkla byten. Hon blev riktigt mjuk och fin i kropp och knopp. :) 
 
Sen var det dags att fixa stallet samt att smörja utrusningen. :) 
 
 
0 kommentarer