Senaste nytt!

Som många av er vet så har jag varit lite trött senaste dagarna pga lite för mycket jobb för mitt psyke, Det kändes bra där och då men så här i efterhand så ska jag nog inte erbjuda mig att jobba så mycket mer på en helg än vad jag redan skulle ha gjort. Men men jag kommer väl igen så småningom.
 
Hästarna då, vi börjar med Babsan som har tömkörts en del och det har fungerat bra fram till igår då satte jag på enbetts selen och skulle tömköra henne lite innan jag tränade med draglinorna men vi blev mest bara osams. Så jobba ur det och när hon skötte sig så satte jag på draglinorna och tömkörde ett varv på åkern med draglinorna skramlande bredvid &  bakom vilket hon tyckte var roligt och klampade på som hon inte gjort annat. Att hon är körd råder det ingen tvekan om så nästan så att jag kan sätta dit svängeln direkt mest för att hon ska få dra, som sagt jag tror ju hon har gjort det tidigare. Kan va värt att testa. 
 
Trixi drog omkull i paddocken sist jag släppte dom och drog med sig en staket stolp och har varit lite svullen i bakbenen så hon fick vila igår, Ska kolla henne idag och kanske om hon känns ok rida henne lite lättare. 
 
Men idag är det så kallt så jag ska ut så fort det har ljusnat lite till och fotografera någon vinterbild med rimfrost på träden. Får hoppas att det blir toppen! Bilder kommer sen! 
 
 
Det var inte så lätt att få en bra bild på babsan för hon stod inte stilla många sekunder men få vara glad för det lilla :) 
0 kommentarer