Höst och storm

Jag har ju typ nu frusit konstant sedan det blev kallt, ingen höjdare direkt. Men idag drog jag på väst under jackan och pannband, nästan så att det blev för varmt. Men så mycket skönare än att verkligen frysa. Nu ska jag bara skaffa mig ett par vettigare skor som de inte blåser rakt igenom. Gäller att vara förberedd när man bor på en ö där det blåser ca 364 dagar om året. 
 
Hästarna idag fick longeras med longeringshjälpen och mycket galopp arbete. De såg rätt nöjda ut båda 2 när jag var klar. 
Fick en av skrittning runt åkern efteråt. 
Passade på att fota dom från sidan mest för att se hur de ser ut i hull osv så jag har något att jämföra med. Det kan vara rätt nyttigt ibland. 
 
 Här har vi dom: 
 
 
Har dessutom tagit bort snokremmen på figges träns och han verkar trivas rätt bra med det. 
0 kommentarer