Mina fina hästar <3

Idag får de varsin extra stor guldstjärna!! Att massage kan verkligen göra underverk på en häst. Så till alla er som funderar på massage för er häst så kan jag verkligen rekommendera Jenny. Hon har ett lugn med hästarna som inte går att beskriva, hon är väldigt duktig på det hon gör samt att hon berättar hela tiden vad hon gör och frågar mycket om hästen. Hur den beter sig i olika situationer och så vidare. 
 
Så idag då har jag ridit dom. 
Figge reds som vanligt vilket var rekommendation ifrån Jenny. Han  var himla mjuk och fin att rida och det var kul att han dessutom verkade uppskatta det och gick med spetsade öron nästan hela passet. Vi red inte så länge, ca 25 min relativt intensivt. Och lång framskrittning samt avskrittning. Allt som allt landade vi ca på 1 timma. 
Efter passet så var det stretching som gällde och då fick jag tipset att köpa såna slickburkar för att hålla kvar dom när man strechar halsen så det blir frivilligt och att man inte ska dra med sig dom. Så himla smidigt! Figge gillade dessutom horseware med mintsmak. 
 
Trixi reds på hackamore som jag fick rekommenderat att jag skulle göra. Hon kändes däremot lite trött i kroppen och skulle ju inte gå något hårdare pass utan mest rulla på rakt fram. Hon sköter sig ju som alltid men blev lite piggare när vi kom ut i skogen och trampade på riktigt ordentligt. 
Skulle vilja ha sån slickburk till henne med men måste kika om de finns sockerfria och noll stärkelse. 
 
Imorgon jag och Trixi prova på en ny grej, men de kommer upp imorgon på el bloggo! Nu ska jag försöka sova så jag orkar jobba imorgon. Bilder på pärlorna kommer här! 
 
 
0 kommentarer