Lite blogg torka

Nu så är jag tillbaka igen och tänkte berätta om de senaste dagarna. Hovis var ju här i Fredags och helgen jobbade jag men i min delade tur så red jag Trixi. Skrittade först ut som vanligt i skogen och sedan tänkte jag jogga lite på åkern men Trixi hade andra planer, hon tyckte att istället för att springa fint kan man ta tillfället i akt och rejsa, det blev full fart med bockning, kasta sig åt sidan och låtsas som att de var världen största monster i skogen och kasta med huvudet. Bromsen var helt ur funktion och jag trodde nästan jag skulle åka av för helvete vad det gick. Lyckades få håll på henne efter en stund men jädrar vad kul hon tyckte att det var. 
I Söndags fick de springa löst i paddocken för att jag såg att de var busiga i hagen och tänkte att de skulle få busa av sig men icke då, det var ju inte alls lika roligt att få springa löst i paddocken. Figaro stod i mitten med mig och tittade på när Trixi sprang på en volt runt oss. Men även Figge fick jogga runt lite inga större bockspårng men han tyckte nog att det var rätt roligt ändå. 
Igår (måndag) så trimmades Trixi på åkern och wow vilket häst. Bromsen var lite sisådär med den fungerade men kärvade ibland när hon blev lite laddad. Men riktigt härlig flow i traven och jobbade på fint med ryggen. 
 
Igår fyllde jag även år så tack för alla grattis hälsningar! 
 
Och idag har jag planen att åka in till Jönköping men det blåser storm och ska tydligen snöa, dock så har jag inga alternativ denna veckan så jag får snällt ge mig ut i stormen. Men får köra försiktigt. Ska investera i en termobar tror hästarna behöver en sådan. Vattnet fryser ju lixom och det är 20 cm tjock i inom en timma. Mindre kul sen blir det hästfoder och kanske ett par nya ridbyxor om jag hittar några som passar mig. Har kikat lite på charlies. Får se om jag finner något.
 
Köpte även ett Ps of Sweden flying change revolution begagnat och fick hem det igår. Visst är det snyggt? Lackad nosgrimma, älskar't. Dock är jag lite så där när det inte var valbara vaggor men det verkade funka ändå på Trixi. Men får se i längden vad hon säger.  
 
 
0 kommentarer