Och nu kom hösten :)

Gick strax efter 6 imorse och knallar ut till köket för att kika på termometern, tyckte det var lite kyligt på morgonkvisten. Tror ja de, termometern visar 10 grader. De var lite kyligt med, men när jag kom ut till hästarna fick jag en gladare syn på dessa 10 grader, det var flugfritt, ja visst de va en och annan men inte alls i samma skala som det har varit. 
Men vi kan ju hoppas att temperaturen stiger lite tills det är dags för min semester. 1 vecka kvar nu och jag har verkligen ingenting planerat mer än en lite tripp upp till Östergötland. Men oklart när! 
Ska mest piffa till det hemmavid, putsa tak och fönster. 
 
Men dagen to do är att städa färdigt sadelkammaren och göra redo för kommande säsong med täcken osv, rensa ur lite som jag inte behöver i dagsläget. 
 
Nästa grej jag ska göra är att nygga om hagarna till massor med små rasthagar så att jag drar nytta av betet i foderbristen, kommer att släppa Figge först så han får äta upp det och sedan släppa Trixi med munkorgen så hon får mumsa gräs med innan installningen. 
Ska göra upp en ritning på det och sedan behöver jag nog ett gäng med grindhandtag och lite tråd och stolp för att fullborda detta så blir troligtvis en stadsresa idag. 
 
Men först tar vi sadelkammaren och de är nog dags att börja nu om jag ska bli färdig idag. 
Sen ska ju givetvis hästarna motioneras men det tar vi ikväll :) 
0 kommentarer