Dygnet har bara 24 timmar..

Svårt att hinna med allt man vill göra på en dag. Vissa saker tar helt enkelt längre tid än andra. Igår så körde jag med lövuppsamlaren i hagen för att rensa fritt från hästskiten nu när jag avmaskade dom. Bara de tog ju ca 4 timmar. 
Så i dagarna här blir det att byta säsong på täcken samt tvätta allt. 
 
Tanken igår var egentligen att jag skulle ridit Trixi men var rätt slut när ja kört skit så hon fick springa lös i paddocken med en hinder uppställt vilket hon tyckte var toppen kul. Slutade med att 3 sockerbitar stod på varandra och de är ca 120 cm. Hon gör det ju kanon bra men hon är ju en hopphäst med så, synd bara att jag inte vågar hoppa. Men det kanske kommer ju mer jag övar :) 
 
Igår fick de sitt avmasknings medel. Trixi hade ju inte så högt EPG om man jämför med Figge som dessutom visade positivt på bandmask men nu hoppas vi att de funkar för både F och T. Trixi är jag ju mest nervös för eftersom hon fick fång förra året och då var avmaskning inblandat. Men det såg ju att ha funkat när jag var där i morse. 
 
Hästarna fick äta inne idag för sen ska jag rida Trixi innan vi ska iväg. Tänkte att jag skulle rida ner till Borgen i Näs och trimma henne lite :) 
 
Här kommer några löshoppningsbilder. 
 
 
0 kommentarer