Galopp på åker och stadsresa :)

Igår hade jag en effektiv dag må jag allt säga. Fixade stall och hästarna på morgonen. :) Figge joggade o Trixi fick räjsa på åkern, det var kul att få galoppera lång sträcka lite sluttande uppåt, det blev dock tungt i slutet och tur var väl det för annars hade jag inte fått stopp på henne. 
Sen på em åkte jag in till stan dels för att uträtta sånt man behöver plus att jag köpte lite julklappar, hästarna fick foder och tillskott så jag klarar mig åtminstone över julen.
Till mig köpte nya skor att ha till vardags samt tofflor då jag fryser konstant, köpte även underställ 2 st så jag slipper frysa så dant ute. 
Det är kallt att rida, benen är som istappar. 
Köpte ett par stövlar och sedan några mocka skor liknade ridskor och då ett par  vanliga innetofflor. 
Det var skönt att komma iväg och se något annat och gå o strosa lite på stan ändå. 
Ludde fick oxå julklapp fast en tidig, 3 bjällerbollar som han fullkomligt älskar, jag älskar dock inte dom på natten då han gärna vill att jag ska kasta dom åt honom, var inte så pigg på det klo 2,3 och 4 imorse.... Stackars kisse som inte får leka med sina bollar på natten. 
Puffe fick resterande av leksakerna som var i förpackningarna, lite möss och glitter bollar, han blev glad för dom med. Men han sover ju på nätterna och är inte så hödljudd som den andra. 
Var även på hööks igår och provsatt thorowgood t8 hoppsadeln och det lutar åt att jag investerar i en sådan till uteritter och hoppning istället för en allround, då hoppsadeln ger bättre stöd åt det jag söker. :) Så mina första hoppsadel i livet då? Kanon ju och super skön att sitta i också! 
 
Nu ska jag ta ut hästarna, äta lite frulle och sedan sätta igång dagen, hästarna ska motioneras och sedan sätta upp lite belysning ute samt städa och köra ved :) vad gör ni på era lediga dagar liksom?! 
Tur jag jobbar helgen :D 
 
 
 
Pigg och glad Trixi på en stubbåker :) 
0 kommentarer