Dags att ta tag i rutinerna

Först ut idag var Trixi som fick komma in o bli pysslad med och sedan gick vi vägen fram och tillbaka för att röra på fötterna lite innan hon fick gå ut ihop med Bosse och mumsa gräs. Tar det lite lugnt med henne så att de inte blir några komplikationer. 
Hon är mer än redo iofs enligt henne själv men jag är snarare mer försiktig än att det ska gå åt skogen igen. 
 
Figaro fick komma in i stallet och också bli ompysslad innan vi skulle ut och bekanta oss med omgivningen. Vi gick gräsvägen fram å tillbaka och tittade på traktorer o ensilage balar. Gick även med han in i paddocken mest för att visa honom stället och han slappnade av rätt fort. Han tyckte däremot att soptunnan var ett jätte monster som säkert skulle äta upp honom, det var han helt övertygad om och kröp gärna upp i knät.. 
 
Nya tag i morgon. :) Vi hoppas dessutom på bättre väder och något varmare än idag :) 
 
 
 
Dessutom så steg antalet besökare på bloggen nu efter mitt andra inlägg idag och vi kan ju hoppas att det håller i sig :) 
 
Som jag skrev tidigare så ska jag försöka uppdatera varje pass med mina hästar. dels för min egen del och även för de som är nyfikna :) 
0 kommentarer