Slödag...

Igår vaknade jag upp med huvudvärken från helvetet rent ut sagt, det var bland det värsta jag varit med om... Spelade ingen roll om jag låg stilla eller inte det dundrade värre än att vara bakfull... 
 
Så åkte ner till Trixi på em och det blev inte så anavcerat mer än att borsta lite, kratsa hovarna var rena döden för skallen. Hon tyckte nog att jag var tråkig. 
Massören var ju ut i fredags så hon har ju varit under behandling i 3 dagar med. Och ska då ta det lugnt, men det förstår nog inte hon. Så idag ska jag börja sätta igång och det gör vi bäst med en promenad och sedan longera lite så hon kan busa av sig det värsta och sen kan jag börja tömköra och löshoppa denna veckan, är hon lugn kanske jag till o med kan sitta upp. Det återstår att se. Dock behöver paddocken ett uppflyft då för att nu är det mest knöligt och det kan behövas harvas och sladdas. Kanske kan bli helgens att göra, är ledig från tävling denna helgen så har ju hur mycket tid som helst över... 
Kanske inte för jag behöver plugga igen lite som jag missat och så. 
 
Hon är så söt min lilla häst för hon har lärt sig nu att man kan titta in i stallet oxå. 
 
Kan nog erkänna att nu börjar jag bli mer taggad  för flytt, bara en månad kvar :D Känner ni det tagget? 
Idag ska jag nog försöka organisera lite bland mina saker som ligger i en box i en hög typ. Organiserat högsystem är väl vad det kallas ;) 
 
Sedan berättade min mor att hon köpt värmepellets för att lägga som en bädd i boxen, och det kanske vore något. Dock krävs det lite flera säckar i den boxen än vad hon köpte men för 40kr/säcken kanske det är värt att testa, och funkar det så kanske det är vad man ska strö med hädanefter :) 
 
0 kommentarer