Dressyr

Igår hade vi dressyr på schemat och känna igenom henne inför träning för en riktig tränare på söndag. Det var inte igår, även om jag har tränat för Jenny och Anna så är det här lite större och jag är nog både taggad och lite nervös. 
Så igår kände jag igenom min lilla häst och tyckte hon var fin, lite stel i vänstersidan men annars så. 
Jobbade med att hon inte ska gå på dubbla spår i början av passet, skrittade fram med hjälp av att rida in rakt från A och sedan vid X volter åt båda hållen för att mjuka upp henne ordentligt innan vi började trava, tänkte att det skulle vara bra så kanske hon inte surade så mycket vid början av traven som hon brukar kunna göra. Nu gjorde det inte jätte mycket skillnad och hon var sur ändå, men då får hon väl vara det då. 
 
Jag vet, dressyr och sedan allroundsadeln med brösta låter inte som att vi rider dressyr men det är vad som ligger bra just nu. då får det vara så. Ska kolla dressyrsadeln idag med fårskinnet under. 
 
Sedan var det myskväll i stallet dock blev det inte så mysigt som vi tänkt oss då Ivars började ta in hästarna under tiden, och yra unghästar är inte så mysigt som man kan tro. 
Men jag la på Spikmattan efter passet så fick hon stå med den medans jag pysslade och flätade man och svans. 
Tror att hon gillar den faktiskt. Tuggar och gäspar och ser nöjd ut.. 
 
 
Har kommit på en ny ide nu och satt in ett slowfeed nät för att jag tycker att hon har hetsätit lite tidigare och detta tar ju iaf lite längre tid och pilla ut så kanske att hon har hela natten på sig. 
Tror hon gillade det oxå :) 
 
 
0 kommentarer