Ett betydligt gladare inlägg

Igår kände jag att det verkligen var dags att skriva ut mina känslor på min blogg och det fungerade ju, har nog aldrig haft så många sidvisningar som då. Fast samtidigt så om inte rubriken är tillräckligt intressant så läser inte folk så är det ;) 
I vilket fall som helst så känns det väldigt bra och lite som att en tung sten lossnade från min kropp. Jag har ju då som sagt känt detta under en ganska lång tid. Så jag hoppas det känns lika bra för er som det gör för mig. Men nu skiter  vi i det idag ska det bli ett vanligt inlägg i vanlig ordning så vi får helt enkelt styra upp detta. 
 
Det här inlägget kommer att handla om de 2 som ligger mig varmast om hjärtat! <3 
 
Babsan hade lite ledigt i förra veckan då jag var helt slut och kände att det inte gör henne något men nu kör vi igång igen, började igår med enkel longering. Hon lyssnade bra på mina kommandon och joggade trevligt. Vi tränade mycket övergångar för att få en kvickare ponny. Eftersom det var ganska varmt ute så är hon lite loj men jobbade på riktigt bra mot slutet. 
 
Trixi och jag hoppade bana. Satte upp 17 meter på långsidan ska enligt hippson vara 4 galoppsrpång, vi satte det på 6 galoppsprång i mellan, satte upp 2 på diagonalen ut till min andra kombination på 13 meter. Och ett enkelt litet kryss. 
Hon blev väldigt taggad så då fega jag ur lite och ville trava i mellan men det ville inte Trixi så hon visade prov på att det går att korta galoppen ännu mer och klämma in 8 galoppsprång mellan 4 språngsserien. Även om jag är feg så är det roligt när hon tycker att något är roligt. 
 
 
 
0 kommentarer