Ridfria dagar

Ibland är det rätt skönt att ha ridfria dagar och hästarna motioneras för hand så som tömkörning och longering. Kände idag när jag satt upp på Trixi efter att inte ha ridit sedan måndag att de är lättare för mig att få en annan hållning och en bättre sits, jag har inte så ont i kroppen som jag har av all träningsvärk varje dag. Jag säger inte att jag inte gillar det men ibland behöver vi alla en paus. 
 
Trixi var som en dröm att rida idag, väldigt mjuk och följsam. Galopperna börjar sitta och vi kan till och med få till samlad galopp utan att bli osams. 
Ja hon är helt enkelt fantastisk. 
 
Figge fick vila idag för han hostade något bedrövligt imorse och de rann grönt snor ur näsan, men när jag tog in honom så var han pigg och glad så det är nog ingen fara. 
 
Imorgon ska de få massage igen och de vet jag att de uppskattar så det ska bli toppen. 
 
Men nu ska jag sova så jag orkar jobba imorgon. Men här kommer bilder från dagarna som varit 
 
 
0 kommentarer