Mina super fina hästar!

Trixi var först ut idag och alltså den hästen, hon visar sidor som jag aldrig skådat. Idag pressade jag henne ganska hårt redan från start. Hon blir gärna ganska stark och tung i handen samtidigt som hon biter sig fast på bettet. Men vi lyckades lossa och klura ut det tillsammans och wow vilken häst jag har. Börjat jobba lite på "samlingar" i galopparbetet och hon riktigt svävar, jag är impad! 
 
Figge fick ett pass på eftermiddagen och ja där var vi ungefär lika svettiga båda 2 när vi var klara. Han är ju rätt rolig ibland, tanken var att jag skulle jogga fram honom på lite halvlånga tyglar och börja bara mjuka upp honom men han hade andra planer. Men vi redde ut hans bock bekymmer, han fick bocka av sig och sedan kunde vi börja, joggade mycket volter, han är extremt stel i vänster sidan men när vi mjukat upp och fått bukt på det så va han riktigt fin. Inga större uppgifter fick han då han blir trött ganska fort. Men nu är han på stenhård diet och hård träning så vi får bort magen och vikt banden åtminstone kan nå om magen. 
 
De vägdes igår med viktband. Figge ligger alldeles för högt och Trixi hade gått ner i vikt, men jag tycker ändå att hon känns rundare än vad vikt bandet visade, Sen maj hade hon gått ner nästan 30 kg. Inte så bra! Men mer mat till henne och mindre mat till Figge.. Och massor med motion till dom båda! 
 
Idag piffades de även upp i Lila och Grått. 
 
 
0 kommentarer