Konsten att hoppa 2 hästar på en eftermiddag

Fy attans vilken träningsvärk jag har idag. 
 
Igår fick jag riktigt jobba när det gällde hoppningen. Fick ett tips av en vän att sätta upp 2 hinder med 13 meter i mellan (3 galoppsprång för storhäst normalt, 4 för mina.) 
 
Figge var först ut på övningen och vi värmde upp med några andra småhinder och många övergångar. 
Men sen var det dags, första gången vi kom på de blev det 4 galoppsprång. Försökte gasa och att vi skulle få in 3 men det gick liksom inte. Däremot gick det väldigt bra när vi skulle få in så många som möjligt då fick vi in 7 st. Det var lättare tyckte han. 
Efter vi nött på det där ett par ggr så då fick han feeling och blev riktigt taggad och tyckte att det var jätte roligt. Han laddade och svängde långt innan jag tänkt svänga men vi fick bukt på det och fick in riktigt bra vägar till slut. 
 
Trixi blev också väldigt taggad och tyckte det var roligt, dock så blev hon trött rätt så fort så en paus innan vi kunde köra igen. Vi fick in 5 som mest och lyckades få in 3.5 galoppsprång som minst. 
 
 
Idag ska de joggas på åkern är tanken. Och jag ser fram emot nästa veckas hoppning. Då ska jag se om jag får låna en åker och ställa upp hinder på. 
 
Men nu ska jag fixa ordning stallet och sedan bege mig som moraliskt stöd mot Mantorp hästklinik. 
 
 
0 kommentarer