Jädra kallt är det

Jag är så trött på höst och kallt. Jag blir kall och motivationen tryter. Så nu vill jag ha super bra tips på hur jag ska hålla mig varm hela tiden? Efter att jag har ridit en häst är mina ben som 2 istappar och det är inte super kul, jag blir liksom aldrig varm och jag känner att underställ är alldeles förtidigt, vad ska jag ha i vinter sen när det är 25 minus grader liksom? 
 
Men även om motivationen tryter för att det är kallt så har hippson och appen ztable blivit mina bästa vänner, jag har lite slut på ideer och känns som att jag sitter och harvar på samma övningar varje dag och det blir ingen variation för hästarna. Men nu har jag börjat använda mig av appen och hippsons hemsida på ridövningar och det känns bra, även om jag bara är inne på dag 2 men man måste ju hålla humöret uppe. 
Bästa uppvärmningen är galopp 10 steg och sedan skritt 10 steg. Båda hästarna verkar också uppskatta det. 
 
Idag var Trixi svullen i fram benen men mest i höger fram och nojig som jag är så är det stenhård träning nu och jag vill inte ha tillbaka fången. Tror ju att det är de här foderbytet. Men vad ska jag göra liksom. Jag hoppas att motion och mer motion funkar. 
Inatt fick hon stå med Back on tracken på. Figge skulle också behöva det då han var helt iskall om benen idag. 
 
Nu ska jag gå och sova och hoppas på att det slutat blåsa till imorgon, för då ska jag galoppträna hästarna på åkern. 
 
 
0 kommentarer