Ponny-köp och hingstig valack

Jisses vilken vecka! 
 
Det har hänt så mycket nu på 7 dagar och jag var helt slut men nu återkommer krafterna och jag känner mig hyffsat pigg igen. :) 
 
I förra veckan fick jag ett mess från Figges ägare att hon ville ta hem honom igen. Paniken som uppstod att jag måste ha en häst till. Hon sa iofs att det inte var panik och att jag hade ju 2 mån uppsägningstid. Men satte mig rätt direkt och kikade på hästnet efter en ponny, då jag känner att en ponny är något som jag verkligen kommer att ha råd med plus att en ponny kräver inte så mycket mat och inga skor så det passar ju mig och min ekonomi. 
 
Jag hittade en ponny nästan direkt som jag mailade på och var uppe i Flen och kikade på den i Fredags förra veckan. Bestämde mig ganska direkt att jag skulle ha henne. 
Ett shettis sto på 11 år, riden och dragit harv på ridbanan. Hon är 90 cm i manken och sockersöt! 
 
Igår smet hon under staketet och in till Figge som var allt annat än snäll mot henne så det blev lite kaos här en stund. Men utsläppet i morse gick lugnt till. Dessutom så åker Figge hem på lördag så det är inte många dagar kvar så förhoppningsvis så ska det fungera fram till dess. 
 
Trixi skulle behöva röra på sig men inte så lätt när man får en ponny på rymmen  och en galen valack så hon får en vilovecka. Inte så bra men det är en fördel om det lugnar ner sig och jag inte har en ponny i fel hage. 
 
Babsan fick som tur var inga skador, han högg henne på ryggen men fick bara tag i täcke och pytte lite päls. Men nu vet vi att han inte vill gå med ponnysar. 
 
Bild på Babsan : 
 
 
0 kommentarer