Kyligare dagar

Nu börjar vi verkligen gå emot vinter och det är kallt nästintill konstant. Jag är inte något fan av kyla eftersom jag fryser konstant och verkar inte hitta rätt kläder utan är kall ändå. Köpte förra året ett par fleecefodrade ridbyxor men inte fan hjälper det. Börjar lessna på att frysa och vintern har inte ens börjat. ;) 
 
Men hästarna iaf går bra, Babsan går lite varannan dag. Jenny och Isa har varit här i helgen så då red Isa några varv på Babsan och de verkade väldigt nöjda med det båda 2. Babsan longerades igår och tränade på start och stopp, lyssna bra på mina signaler. Avslutade med att parkera henne och gå runt henne utan att hon backade eller följde efter mig. Så idag ska vi prova på tömkörning så vi börjar sakta med inkörning av henne. 
 
Trixi lullar på med varierad träning. Vi har hoppat, dressyrat och rider ut. Idag ska de bli galopp intervaller. 
 
Här kommer lite bilder på mina pållar istället. 
 
 
0 kommentarer