Mycket att göra!

Nu har det varit sådär fruktansvärt varmt igen. Jag vill ha ju ha vår inte högsommar värme. Iallafall inte än, för jag smälter sakta bort. 
 
Igår rensades det ogräs på hela uteplatsen vilket var ju en heldagsarbete. Skurade även bordet att ha ute med gysingesåpa och ska jag vara ärlig så vet i fasen om det var så tjusigt och fancy som det sägs, Jag tror att bordet har gjort sitt faktiskt. Men det får hänga med ett tag till. 
 
På kvällen badades Figge med sitt schampoo och vi va väl allt annat än överens, men jag förstår honom, det är ju iskallt vatten så det var väl ingen höjdare men nu är det gjort och han fick avsluta med att mumsa gräs i trädgården. 
Han fick inget kliskydd igår utan får han idag probolja i manen och svansen samt BB/hästsalva, han fick ett biltema flugtäcke och de täckena är ju under all kritik, värdelös passform och bara glider, så sitter och kikar på ett nytt Buzz-off bucas. Det vi har är såna hål i så ska laga det värsta och använda det som reserv täcke. 
 
Trixi trimmades lite i paddocken igår men jag har inte all ork och styrka kvar för att orka hålla ihop henne, men hon är pigg som attans nu. Hon är lite upp i det blå ibland, men vi fortsätter våra framridningar och avskrittningar i skogen, det blir ju iaf 10-20 min från banan. 
Vill inte utsätta oss för alldeles för mycket ner till borgen, en vacker dag är det något som hon blir skiträdd för och då åker jag säkert av. Igår var det liksom min nya blomkruka som inte gick att gå förbi... 
Så de får bli promenader runt Näs, snart börjar ju liksom den ritkiga turistsäsongen med att tåget kommer med och det är jag inte fullt så sugen på att möta faktiskt. Inte remmalag heller för den delen. :P Tur man bor på söder då liksom! 
 
Här kommer 2 öronbilder på fröken T :) 
 
 
1 kommentar
emma

vad härligt med vattnet i bakgrunden