Det blir inte alltid som planerat

Igår hade jag värsta fullspäckade dagen och det blev ju inte riktigt så utan blev jobb på kvällen. Jag som är världens minst spontana människa får ett kaos i huvudet som sitter ett tag när jag planerat något och sedan ändras det. Klart att jag ställer upp på jobbet om jag kan, för det brukar oftast gynna sig. Jag fick ju en ledig dag idag och har hunnit med många sysslor ändå och det är ju helt okej. :) 
Vaknade upp tidigt trots att det blev en lång dag igår och var faktiskt hyffsat pigg. Började med utsläpp och sedan frukost som vanligt. 
Sedan fixade jag stallet och efter det åkte jag till A för att gå en promenad och snacka lite skit, Alltid lika roligt! 
Sen blev det konsum och skaffa sig bensin så jag kunde klippa klart gräsmattan, tvättat täcken och hängt på tork och nu ikväll har jag motionerat hästarna. 
 
Trixi var först ut, tanken var inte alls att det skulle bli så hårt som det blev, men hon var så jäkla fin och lossade riktigt bra i vänstersidan och gick som en dröm. Hon riktigt dansade fram, öppna,slutor, skänkelvikningar, förvända galopper och enkla byten! Alltså idag var hon WOW ! 
Det kan jag leva länge på. Imorgon ska hon få en promenad runt Asby alternativt uteritt, inte bestämt mig än. 
 
Figge longerades med longeringshjälpen och avslutade med att gå en sväng i skogen. Han gillar skogen och hoppa stockar och diken. Avslutade med spikmatta och han älskar de där. Han står och sover i 30 min när han har dom på sig. Även han ska få komma ut på en längre promenad imorgon. :) 
 
Bild på figge kommer här! 
 
 
0 kommentarer