4 år med världens bästa Trixi!

I skrivande stund så känner allt sådär, jag ligger hemma med förkyldning och feber. Känner mig inte super fräsch men ett blogginlägg ska jag väl ändå kunna knåpa ihop. 
 
Igår hade jag och Trixi 4 års jubelium. Jag har alltså ägt henne i 4 år. Förstår ni att tiden går fort?! Första åren var lite av ett äventyr och hon var en bestämd dam med åsikter som man inte kan föreställa sig, hon gav mig hjärnskakning och det var blod svett och tårar. Men som sagt det har gått 4 år och skam den som ger sig. Idag kan jag säga att jag kunde aldrig fått en bättre häst än henne. Så värt allt slit. 
 
Av hennes tidigare erfarenheter så har hon oftast lämnats tillbaka av sina hyrestagare pga de inte rätt ut det eftersom hon tagit till att stå på bakbenen och kasta av sina ryttare, hon har försökt även med mig men nu känns det som att hon har hittat hem och fått en helt annan tillit till mig. Det kanske låter klychigt men jag tror att det är så. Hon har blivit mycket mer harmonisk att ha och göra med, visst kan hon busa till det och fortfarande ha egna åsikter men det var länge sen som hon var riktigt "bråkig" och stegrade när hon inte fick som hon ville. 
 
Idag känner jag att vi har det perfekta livet ihop och jag skulle aldrig få för mig att sälja henne eller lämna ut på foder för det är hon och jag för alltid och dessutom så tror jag att hon tänker lika där. 
Hon är fantastisk på alla sätt och så roligt vi har haft så är det värt varenda hjärnskakning och blod svett och tårar med för den delen. Hon är bäst helt enkelt! 
 
Här kommer lite bilder från starten för 4 år sen fram till idag! 
 
 
 
Det blev ett gäng gamla bilder och de nya tänker jag att ni har sett många av :) Så enjoy!  Nu ska jag och mina förkylda kropp gå å sova. 
1 kommentar
Anders

Det är jättekul att få följa er och eran framgång på nära håll. Ni två har betytt och betyder väldigt mycket för mig. Trixi lärde mig att hästar inte är livsfarliga djur.