Några dagars uppdatering

Nu var det en stund sedan jag bloggade och det har hunnit bli 1 februari med, tiden går fort. 
Det har väl egentligen inte hunnit hända super mycket. I Måndag gick jag på min månadsanställning på Annero,vilket faktiskt känns bra dels för att då vet jag mitt schema, jag jobbar aldrig mer än 5 dagar i rad och man kan få lite mera struktur i livet vilket jag behöver för det senaste halvåret har det varit lite för mycket vilket resulterat i att min kropp och knopp har sagt ifrån på alla möjliga sätt. Man är ju inte 20 längre liksom. 
Så snart är första veckan avklarad och det har gått bra även att jag måste säga att man är ju inte med på banan och svårt att sätta rutiner på arbetet inne på huset men det kommer väl det också. 
Som tur är så är det ju mesta dels hemtjänst som jag gillar bäst så det är ju kanon. 
 
Hästarna då, ja i måndags var jag lite sliten efter jobbet och hästarna fick springa lösa i paddocken vilket jag tror att dom uppskattade.
Tisdag så tömkördes Figge och Trixi fick en skritt runda i mörkret. Inte så lång bara runt näs, men vi har inte ridit ut själva i mörker innan så då får man nöja sig med det, och jag tror hon uppskattade det. 
Igår reds Trixi i skogen ett dressyrpass och Figge vilade. Idag ska Figge få prio 1 och Trixi ska longeras. 
 
Det är svårt att hitta någon bra dygnsrytm som funkar när man jobbar som man gör, antingen börjar jag 7 och då kommer hästarna ut halv 7 eller så slut jag halv 9 och då kommer hästarna in ca 21. Det blir ganska många timmar. Så idag fick de sovmorgon då jag slutar 20 ikväll. Kanske blir hattigt för dom men vad göra när man har ensam vårdnad. 
 
Här kommer ett gäng med bilder från de senaste dagarna. 
 
 
0 kommentarer