Hej motivation och ork!

Idag är en av de få dagarna som jag har känt mig pigg hela dagen och dessutom har jag fått mycket gjort. 
 
Började dagen med att jobba 7,30 - 13.30. Vilket har varit en dag med blandade känslor men har ändå gått över förväntan bra. När jag var klar med matrundan så passade jag själv på att äta lite innan jag skulle åka hem och börja med hästarna. Hemma någonstans strax efter 14.00. Blir ju bara in och byta om och sen ut till stallet. 
 
Först ut idag var Figge som fick sig en genomkörare med många små volter och större volter, ställa böja osv. Han har ju varit lite på halvfart ett tag men ska nu få komma igång igen och har man inte ridits så mycket blir man lätt stel i kroppen. Men han lossnade och frustade nöjt. Innan han släpptes ut i hagen så gjorde vi även lite olika stretch övningar i stallet. 
Helt klart nöjd med honom och det blev ca 30 min skritt arbete och pyttelite trav. :) 
 
Trixi fick ridas på åkern då paddocken är lite i minsta laget för henne just nu då vi har svårt att samla oss utan vi kräver större utrymme. Men även hon var rätt stel och framförallt i vänstra sidan men lossades rätt så kvickt. Blev mycket galopp arbete och attans va pigg hon är. Massor med halva volter, enkelt byte, ny galopp i ännu en halv volt. Så höll vi på länge på åkern. Efter galoppen jobbade  vi trav arbetet och de var så att hon nästa sköt mig ur sadeln men jag höll mig kvar. ;) 
Jätte fin kändes hon idag och mjuknade ju som sagt till slut. Mer åkerarbete så ska detta nog gå bra :) 
 
Bilder på stjärnorna! 
 
 
0 kommentarer