Omorganisering

Nu har min kära valack börjat komma på att han är jätte kär i Trixi så när man hittar på dumheter blir man placerad i egen hage. Det är inte riktigt uppskattat från hans sida. Men synden straffar sig själv. Nä då fröken T är brunstig med plus att hon började få svullna ben och fett nacke så egentligen är det hon som hålls fången i hage utan gräs mest för att hon inte ska bli sjuk igen och då kan hon äta upp sig på hösilage istället. Men ingen av de är kanon glada över det. 
 
Figge har dessutom börjat klia nu så nu har eksemtäcket åkt på och han smörjs varje dag. Men däremot är han inte kanon smidig att hantera när han bli så "hingstig". Men som sagt så är han under igångsättning så han har väl överskottsenergi så det heter duga. 
 
Idag tänkte jag att de ska få löshoppas så den värsta energin lägger sig. 
Trixi tycker ju att det är väldigt roligt och de gör ju Figge med men det är inte riktigt samma energi där. 
 
Igår gick Trixi ett jogg pass efter att ha vilat i söndags då jag var trött. Men igår då så hade hon lite svårt att tyda mina signaler. När jag bad henne att komma fram i trav blev det skänkelvikningar, när jag skulle fatta galopp då blev det studs på stället, När jag väl kommit igång i galopp och skulle bryta av i en diagonal blev det ett jätte hopp, när jag väl fått ner henne i skritt och skulle fatta ny galopp då fatta hon galopp och gjorde en piruett. Hon är en redig dressyrstjärna när hon är brunstig och tjurig. 
 
Men en bild innan hon visade sina dressyrkunskaper. 
 
 
 
0 kommentarer