Någon gång ska vara den första

Igår gjorde jag en hemmagjord sele till Trixi. Förbygel + longeringsgjord och 2 longeringslinor och vips så blev det en bröstsele med draglinor och mig i en pulka bakom ett par varv i paddocken. Hon var lite frågande om pulkan först men släppte tanken och insåg väl att hon var tvungen att dra. Och ja vi gjorde det! Hon är inte inkörd, aldrig dragit något. Tömkört har jag gjort en del men inte nu på senare tid. Så jag tycker att hon var förvånansvärt duktig. Hoppas att snön ligger ett tag nu så vi kan göra det fler gånger. 
 
Babsan hade besök av Idun och Ylva igår. Hon var pigg och glad till en början men blev rätt trött och verkade nöjd. Tror barnen var nöjda med. 
Idag ska jag tömköra henne lite igen och Trixi ska ridas på någon åker. 
 
 
 
Som hon aldrig gjort något annat :) 
0 kommentarer