Hopp o skutt

Jag skulle ju bloggat i Måndags men då var jag in så sent så jag orkade och igår glömde jag bort det. 
 
Skulle berätta om min hoppning. Och det var riktigt roligt, enkel övning plus bommar och ett litet kryss, men båda hästarna var riktigt taggade. 
Figge var först ut och han och jag blev lite osams i uppvärmningen då han blev lite laddad och lyssnade absolut nada på mig men när jag väl började hoppa sedan så gick det riktigt bra och jag tror han är en liten hoppstjärna innerst inne. Dock så blev han väldigt trött, men han är ju också väldigt tjock så energin finns men orken är inte redig, kanske mycket att bära runt på den magen. 
Men han känns väldigt stabil att hoppa och jag känner mig trygg. 
 
Trixi var ut sen och hon var riktigt lugn och de gick så pass bra att jag till o med vågade höja lite, nu ska jag inte säga att vi hoppade högt men lite högre än vi brukar. Hon kändes så pass lugn och fin att det inte var några bekymmer. 
 
Så hoppning igen på Måndag och då ska jag klura ut någon bra övning som stärker mig som ryttare och som hästarna förhoppningsvis tycker är kul. 
 
 
0 kommentarer