Dagen efter massage

Först ut var Trixi idag som skulle promeneras och motioneras utan ryttare de första 2 dagarna efter massagen. Sagt och gjort, vi gick runt Näs en promenad på ca 30 min. Strålande solsken och lite vind och de var riktigt mysigt att gå på stigen utmed sjön. 
 
Figge reds i paddocken med fokus på mycket små volter för att ställa och böja genom honom ordentligt, även mycket övergångar. Han var riktigt härlig och vi fick till det, fjäderlätta tyglar och stadig form! 
Som jag kämpat länge och äntligen! 
 
Massagen gör verkligen underverk! Det är alla hästar väl värda som dom sliter och ställer upp för oss. Åtminstone så vet jag att mina hästar är värda det. 
Så med det vill jag verkligen hylla min massör Jenny för ett fantastiskt jobb. De är super fina efteråt! Hon är grym! 
 
Är ni intresserade av massage till er häst så släng iväg ett mess så får ni hennes nummer! 
 
 
0 kommentarer