Ponny fluffet jobbar på

Dagarna rullar på i vanlig ordning och det är nästan fullt ös varje dag. Men idag när jag kom hem från jobbet så tvär dog jag under eftermiddagen och hästarna fick en vilodag då de regnat hela em och varken dom eller jag verkade så sugna på att arbeta. 

Babsan verkar ha landat och funnit sig till rätta både med Trixi och mig. Hon har jobbat på lina, varit på promenader och ett försök till tömkörning än så länge. Tömkörningen var inte riktigt hennes starka sida, jag vet inte hur mycket hon har tömkörts för hon snurrade mest och drog som om jag vägde 1 ton. Dessvärre blev hon hård i munnen och helt stum. 
Men det ska vi öva på, ska köpa en kortare gjord så jag kan tömköra med vanlig tömkörningsgjord istället för selen. 
 
Trixi rids varannan dag ungefär för att komma igång igen. 
 
 
0 kommentarer