Planerar framtiden

Igår red jag Trixi på en ny åker så att vi får lite variation. Tanken var att bara jogga henne efter det hårda dressyrpasset dagen innan, och tur var det för när jag väl kom igång och började galoppera så kände jag själv vilken sjuk träningsvärk jag hade i insidan av låren samt ljumskarna. Det tar mer än man tror, även Trixi hade nog träningsvärk. Det blev ca 30 min jogg i lång och låg form och mycket ökningar plus galopp på stora ytor. Avslutade med en skritt runda i skogen. 
Sen var Figge ut för igångsättningen igen men denna gång på riktigt, han fick jogga lite i paddocken och avslutade med lite bommar. 
 
Tanken är nu att han ska komma igång och motioneras ca 4 dagar i veckan, de 3 resterande dagar ska han skrittas för hand 1 timma och till april ungefär ska jag ta ut en massör som får gå igenom båda hästarna och sedan får han komma åter beroende på vad han säger. Men tror att det är nödvändigt för de båda. 
 
Var även ute på en längre promenad med Annika och Meeko. Och dags att komma igång nu och röra på vinterfläsket :) 
 
Idag ska Figge skrittas för hand och Trixi ska få jogga igen och sedan uteritt. 
 
 
0 kommentarer