En rätt effektiv dag

Dagen började idag när jag vaknade upp och kände mig kanon pigg och glad. Inga konstigheter tills jag inser att klockan är 05,20. Va fan vem vaknar pigg och glad då liksom? Jo jag! 
Ja men det var bara till att gå upp och göra sig ordning för jobbet, börjar ju dock inte förns 07,30 men va ut i stallet halv 7 och släppte ut hästarna, fyllde vatten ute, mockade och packade höpåsarna. 07,15 var jag klar. Perfekt liksom. Mot jobbet och jobbade fram till 13,00. En ganska chill dag på jobb nästan så att jag blev lite rastlös. Efter jag slutat blev de ett stopp i Stigby för en promenad med Linda, skönt att röra på sig efter man har varit stilla en vinter. Sen vart det hemåt och rida Trixi som fick starta dagen med framskrittning i skogen som vanligt och sedan när vi kom ut på åkern började jag direkt med serpentin bågar över hela åkern lång. Det blir ganska många bågar, åkern är väl 1 km lång. Övergick sedan till trav för att jogga igång henne lite när vi va varma i kläderna så tränade vi lite sidvärts åt båda hållen och ja hon har lite humör den där donnan. Men det gick riktigt bra till slut och hon fattade att man kan inte streta emot och bita sig fast på bettet.. :) Men hon lossnade fint till slut. I slutet av passet tränade vi förvänd galopp vilket hon gjorde med bravur, vi har aldrig någonsin testat det tidigare, men det gick. En volt i varje varv, men vilken pärs det är... Kommer att ha skaplig träningsvärk i min lilla kropp imorgon. 
 
Avslutade med att skritta runt Näs och var ner och tittade på sjön en sväng, Snart så kan vi bada tassarna :) 
 
 
 
Men nu är jag helt slut och snart sover jag hoppas på en lika effektiv dag imorgon! 
0 kommentarer